Rendhagyó elmélkedés a pszichodrámáról,

avagy „pszichológus a szófán”

2017. szeptember 17. - Kasza Zsuzsanna

Sokat és sok helyen olvashatunk a pszichodrámáról, szép és okos elméleteket, most egy személyes vallomáson keresztül szeretném bemutatni, hogy nekem mit jelent a dráma.

kasza-zsuzsanna-mainpage-pic_1.jpg25 éve kezdődött a szerelem, bár elég viharosan. Összetörten, válás után, rengeteg problémával, kétséggel, bizonytalansággal küzdöttem, sehol nem volt helyem. Egy jó barátom ajánlására kerültem az első drámacsoportba.

Félelmetes volt, ott ültem 15 vadidegen ember között, senkit nem ismertem és rettegtem, hogy számukra is ki fog derülni, hogy milyen szégyenteljes, buta, szánalmas, szeretetre méltatlan vagyok, és le fogok bukni, hogy mennyi bűnt követtem el, mennyit hibáztam. Féltem a vizslató pillantásoktól, hogy mikor közösít ki a csoport.

Nem bírtam ezt a feszültséget, és a harmadik napon elviharzottam, és közöltem, hogy ez nem nekem való, hagyjanak békén, majd én megoldom egyedül a problémáimat, nem számíthatok senkire, de ez az érzés ismerős volt, ebben nőttem fel.

Örök hála és tisztelet a vezetőimnek, Dr. Daubner Bélának és Kiss József Zsoltnak, hogy utánam nyúltak, nem engedtek el, kértek, hogy adjak egy esélyt. Adtam, visszajöttem, feltártam a csoport előtt legbelsőbb félelmeimet, fájdalmaimat, szenvedéseimet.

Soha nem felejtem el a csoport tagjainak szemében csillogni a könnyeket, amit értem hullattak, a szemükben láttam a saját fájdalmaimat, és akkor megéreztem, hogy elfogadnak, és mélységesen együtt éreznek velem.

Életemben először éreztem, hogy szerethető vagyok, leírhatatlan érzés, most is könny szökik a szemembe, ha erre gondolok.

szabadi_tsd_fel_a_lelkedet_2.jpg

A csoportélmény megadta azt, amit Hamvas Béla így ír le:

„A szeretet védelem, az egyetlen, amely az ember magányát feloldja, és az embert betakarja.” (Hamvas Béla, Patmosz II.)

Mindnyájan hasonló problémákkal küzdünk, csak a díszlet más.

Azt hiszem, hogy senki nem válthatja meg önmagát egyedül, nélkülözhetetlen egy szerető kapcsolat megélése ahhoz, hogy utána mi is szerethessük magunkat, ezt adja a csoport.

Nekem megadta a csoport azt, amire a legnagyobb szükségem volt és ott elhatároztam, hogy ezt a „legtöbbet” szeretném adni az embereknek, hittel, szeretettel, elköteleződéssel, és erre törekszem az elmúlt 20 évben pszichodráma vezetőként.

Ezzel a lelkülettel várunk a csoportba vezetőtársammal, Nagy Zsolttal, aki hozzám hasonló elhivatottsággal, lelkesedéssel, megértéssel,szívvel segíti mindazokat, akik ezen az úton szeretnének járni!

Itt az idő! Ha megérintettek ezek a sorok, gyere! Köztünk a helyed!

A bejegyzés trackback címe:

https://budaipszichologus.blog.hu/api/trackback/id/tr6912872400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása